TKK | Tietoverkkolaboratorio | Opetus

[ETUSIVU] [PROLOGIUM] [HISTORIUM] [IRIDIUM] [MUUT JÄRJESTELMÄT] [MARKKINOINTI] [REFERENDUM]

Markkinointia, kustannuksia


Realistinen mittakaava?

Vuoteen 2000 mennessä kännykän käyttäjien(Cellular subscriber) määrän odotetaan saavuttavan 294 miljoonaa. Lisäten siihen 202 miljoonaa hakulapalvelun käyttäjää(paging subscribers). Tästä IRIDIUM LLC tulisi lohkaisemaan vaatimattoman prosentin neljänneksen eli huikeat 650 000 ääni ja 350 000 hakulaite tilaajaa.
IRIDIUM näkee tällä tavalla mobiilien palvelujen ja laajemman henkilökohtaisen viestinnän kasvussa ja laajentumisessa vahvan tilauksen palveluilleen.

Kuka tarvitsee, vai tarvitseeko


Onko meitä miljoonia

Myös golffareille myytiin näitä puhelimia sanomalehtien ilmoituksille, jos sattuu kännykän kantama loppumaan griinillä, Pienveneilijöille, jotka varmaan tarvitsevat jotain, mihin turvautua hätätapauksessa. Isosta antennista saa varmaan statusta, itseään tärkeäksi tekevät voivat saada äänensä kuuluviin joka paikasta ja tärkeät voivat ottaa vastaan kysymyksiä ja jakaa käskyjä tärkeistä paikoista.
Et silti halua maksaa mansikoita puheluista, jos on lankalinja lähellä, tai vaikka kännykkä. Liitetään siis sellainen IRIDIUM terminaaliin. Joko kiinnostaa? Kannatammekohan me...


[ETUSIVU] [PROLOGIUM] [HISTORIUM] [IRIDIUM] [MUUT JÄRJESTELMÄT] [MARKKINOINTI] [REFERENDUM]

Markkinoinnista tarinoi Jussi Hurmola.

Tietoverkkolaboratorio on nyt osa Tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitosta. Tällä sivulla oleva tieto voi olla vanhentunutta.

Kurssien ajantasainen tieto on MyCourses-palvelussa.

Tämä sivu on tehty oppilaiden harjoitustyönä. Tietoverkkolaboratorio ei vastaa sivun oikeellisuudesta, ajantasaisuudesta tai ylläpidosta. Vakavissa tapauksissa yhteyshenkilöinä toimivat ja Webmaster.
Sivua on viimeksi päivitetty 24.11.1998 12:11.
URI: http://www.netlab.tkk.fi/opetus/s38118/s98/htyo/17/mark.shtml
[ TKK > Sähkö- ja tietoliikennetekniikan osasto > Tietoverkkolaboratorio > Opetus ]