TKK | Tietoverkkolaboratorio | Opetus

Aika katsoa taaksepäin

Tässä on yhteenvedonluonteisesti tiistaina 19.5.1998 olleen tentin kylkiäisinä saatua palautetta. Mukana eivät ole aivan kaikkien arviointilomakkeet, koska jotkut tenttijät pääsivät sujauttamaan palautteensa toiseen laatikkoon, jonka sisältö meni suoraan palautesihteerin huomaan.


Tentti

Tentti on täysin idioottinen ! Mitä ihmeessä luulette että se testa? Minkä helvetin takia minä ollenkaan luin tenttiin. Toivottavasti ei tämmöisiä tenttejä ole kovin yleisiä teidän osastolla !!!

Tenttitehtäviin hieman järkeä. Onko viisasta opetella lyhenteitä TEHTÄVÄT 1 ja 2 . Miten olisi tehtävinä esim veloitus ja jonkin asian ydinidean ymmärtäminen.

Tosi kiva tehdä tentti, jonka laadinta ei selvästikään ole jäänyt viimeiselle viidelle minuutille !

Luulisi olevan jotain viisaampaa kysyttävää kuin nuo standardit kun eihän niitä ole mitään järkeä opetella ulkoa ja vielä 6 pistettä yhdestä viivanvetotehtävästä!

En aivan ymmärtänyt kaikkia tentin kysymyksiä (1 ja 4) Kurssimateriaali (pruju) oli OK eli hyvä.

Tentissä kysellään liikaa kaikennäköisiä standardeja :)

Tenttikysymykset olivat hieman yllättäviä ja vaativat aika paljon soveltamista.

Tentti hyvä, mittasi kokonaisuuksien ja asiayhteyksien hallintaa

Huono tentti; (19.5. luentotentti) kysyttiin lähinnä vain nippelitietoa.

Tenttikysymykset ja minun mielestäni tärkeät asiat olivat hyvin paljon ristiriidassa keskenään.

Tentissä tarvittiin liikaa nippelitietoa (lyhenteitä standardeja lukuja ym)

Tentti hyvä, ei nippelitietoutta.

Luentotentissä tehtävät pereustuivat liikaa luentoihin, olisi ne pitänyt ainakin prujusta löytyä.

Tentti-ilmoittautuminen oli järjestetty sekavasti. Erityisesti painotettiin, että tenttiin on ilmoittauduttava mutta topin kautta se ei ollut mahdollista. Oletan että ilmoittautumalla luennoille, ilmoittautui myös tähän tenttiin (koska nimeni oli listassa), mutta asia olisi voitu ilmoittaa selvemmin.

Luentotentin 1 tehtävä oli hieman "ovela". Oliko tarkoitus merkitä vain mahdolliset järkevät vaihtoehdot ,vai viivoittaa kaikki. Yleensä tenteissä kannattaa harjoittaa tapaa "jollet veikkaa, et voi voittaa", eli viivoittaa kaikki.

Tentin painotuksia voisi miettiä, ei standardiviidakoita vaan olennaisia rakenteellisia asioita esim. ATM/ISDN


NOPAT versus TYÖMÄÄRÄ

Tämänlaajuinen 1 ov:n kurssin pitää ollakin.

Hieman liikaa asiaa yhden nopan kurssiksi.

Voisi olla 2 ov:n kurssi =>enemmän asiaa (tai jopa 3:n)


HARJOITUSTYÖ

Harjoitustyö oli turha. Toisaalta prujut olivat todella hyvät.

Harkkatyö oli hauska!

Harjoitustyö oli naurettava. Opiskelijoiden hyödyntämistä, ei mitään hyötyä opiskelijoille.

Harjoitustyö oli todella huono! Tutkimuksen luotettavuutta kannattaa miettiä...

Harjoitustyöstä informointi oli huonoa. Muuten kaikki toimi hyvin.

Harjoitustyö oli kyseenalainen (kyselyn validiteetti saattaa olla heikko)

Harkkatyön jälkeen osaa paremmin arvostaa kaikenmaailman maistereita. Luotettavien tulosten saanti on tosi vaikeaa. Insinööri saa tulokset kun vain koplaa mittarin kiinni .

"Harjoitustyö" oli aivan älytyön. Ei kertakaikkiaan voi edistää kenenkään oppimista. Jos "haastattelee" jotain juntteja tyhjänpäiväisyyksistä. Arvioni mukaan tuloksista 90% on keksittyjä.

Mitähän noi volttilinjan kakkoskurssilaiset saivat harkkatyöstä irti?

Harjoitustyö oli huono, työn tekemiseen olisi pitänyt antaa paremmat ja motivoivammat ohjeet.

Kerrankin kunnon harkkatyö elävästä elämästä!!!

Älkää viitsikö pitää noin idioottimaista harjoitustyötä. Sen siitä näki, että ihmiset eivät pysy jatkuvasti muutettavien yhtiönimien tahdissa mukana (ihmekös tuo) ja että puheluhinnat arvioidaan yläkanttiin, koska ne ovat laskeneet viime vuosina, mutta eikö tuommoiset tutkimukset kuulu ennemminkin kyltereiden puuhiin?

"Harjoitustyö" vain jonkun tutkimuksen perustaksi? Onko opiskelijat tosiaan vain otoskoon lisäämiseen tarvittavaa orjatyövoimaa? YLEENSÄ harjoitustyöt on tarkoitettu oppimista ja asian ymmärtämistä lisäämään!

Harjoitustyö oli täysin turha kurssin asioiden oppimisen kannalta. Opetusmonisteet olivat hyviä ja moderneja (Sonera-nimeä oli käytetty....) Kirjatentissä ollut kirja oli hyvä, vaikkakin melko teknisiin yksityiskohtiin painottuva.

Harjoitustyö oli todella turha Pruju erinomainen Koe aika hyvä; neloskysymys huono


LUENNOT

En osaa sanoa opettajien ammattitaidosta, sillä en osallistunut luennoille (kirjatentti). Mutta hyvä oivallus oli mahdollisuus tenttiä kurssi käyttäen kirjamateriaalia.

Hyvät kevennykset luennoilla piti mielenkiinnon yllä, mutta tietty "ylimielisyys" ja asenne "teidän pitää itse hoitaa, ei se ole minun asia"... pitää saada pois. Esim. harjoitustyön info ja prujujen hoito esimerkkejä tästä! Itse opetus(-asia) oli hyvää ja mielenkiintoista.

Luennoitsijan välillä rennohko läpänheitto ihan positiivista. Innostusta lisää, niin olisin oppinut luennolla paremin.

Opetus oli kyllä varsinaista viisastelua! Kurssin itse organisointi oli myös varsin heikkoa. Kukaan ei tuntunut välittävän tuleeko niitä materiaaleja vai ei. Ei se www-sivun täydentäminen voi olla niin tärkeää, että tärkein asia unohtui -> opiskelijat.

½ periodi olisi voinut olla alku puolella koska silloin tämä tentti voisi järjestää keskellä periodilla jolloin kaikki tentit ei olisi yhdessä kasassa.

Luennoilla viihtyi.

Vähän enemmän spesifististä tietoa jäin kaipaamaan joistain asioista.

Jos luennoitsija on poissa / muuten kipeä tulisi tilalle saada (ainakin näin lyhyessä kurssissa) sijainen.

Kirjasuoritusmahdollisuus pitäisi olla valittavissa vielä myöhemminkin, eikä ilmoittautumisvaiheessa. Olisin itse vaihtanut, kun huomasi etten pääsekään kuin parille luennolle.

Jotain materiaalia olisi hyvä olla ennen luentoa saatavilla.
Prujujen odotus tuskastuttaa.


PRUJUT

Luin ainoastaan prujut. Tyyli oli tosi hyvä. Kurssin tarkoitus on antaa yleiskuvaus alueeseen, minkä se hyvin tekee. Oli kuin Hesaria olisi lukenut.

Korjatkaa prujujen bugit.

Prujut olivat todella hyvät

Prujut on sika hyvät

Prujut todella hyvät. luennoitsija (uusitupa) voisi käyttää hieman enemmän ääntä

Prujut olisivat voineet tulla ajoissa


LASKARIT

Laskarivastauksista oli vaikea saada irti mitä tehdä, jos ei käyny/päässy ite laskareihin.


MUU

Kurssijärjestelyt olivat todella surkeita. Tietoa kurssin etenemisestä ei löytynyt mistään eikä kukaan tiennyt siitä mitään, = annettu info oli aina myöhässä ja vajaata.

Sähköpostitiedotus pelasi jopa Pääsiäisenä. ISO PLUSSA


Tietoverkkolaboratorio on nyt osa Tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitosta. Tällä sivulla oleva tieto voi olla vanhentunutta.

Kurssien ajantasainen tieto on MyCourses-palvelussa.

Tämän sivun sisällöstä vastaavat ja Webmaster.
Sivua on viimeksi päivitetty 12.08.1998 10:35.
URI: http://www.netlab.tkk.fi/opetus/s38105/k98/tpalaute.shtml
[ TKK > Sähkö- ja tietoliikennetekniikan osasto > Tietoverkkolaboratorio > Opetus ]
?Kysy =>Anna palautetta!